Rezystor hamowania w pojazdach trakcyjnych [pociągach, lokomotywach, autobusach, metrze] wykorzystywany jest do wytracania energii hamowania, której nadmiar nie może być zwrócony do sieci trakcyjnej.
Regulacja prędkości silników poprzez przemienniki częstotliwości – falowniki, to szeroko rozpowszechniony sposób sterowania napędami. Jedną z ich zalet jest zwrot energii podczas hamowania. Silnik pracuje wtedy, jako prądnica, zwracając prąd do sieci. W wielu jednak sytuacjach prąd hamowania może przekroczyć wartość krytyczną i uszkodzić elementy obwodu DC falownika. Stosuje się wtedy rezystor hamowania, który rozprasza nadmiar energii, zamieniając ją w ciepło. Jest on załączany przez tranzystor hamowania (chopper) podczas hamowania pojazdu trakcyjnego.
Rezystory hamowania wykorzystywane są dziś do coraz większych mocy pojazdów trakcyjnych, przy jednoznacznym zmniejszeniu ich gabarytów oraz masy własnej. Konstrukcja i jakość współczesnych rezystorów hamowania pozwala na długą i bezawaryjna pracę, przy niewielkich wymaganiach serwisowych. [czytaj "Jakość"].
Rezystory SIMPAX do pojazdów trakcyjnych używane są w krajowym i międzynarodowym przemyśle transportowym od ponad 30 lat [czytaj "Historia"]. Do produkcji rezystorów hamowania SIMPAX stosuje najnowsze technologie spełniające najwyższe wymagania sektora transportowego w zakresie jakości i trwałości oraz zaawansowane modelowanie 3D, dzięki czemu możemy w krótkim czasie zaprojektować każdy typ rezystora, odpowiadający indywidualnym wymaganiom.
Oferta rezystorów hamowania SIMPAX, w zależności od miejsca montażu na pojeździe trakcyjnym obejmuje:
- Rezystory hamowania do stosowania na dachu pojazdu trakcyjnego
- Rezystory hamowania do stosowania pod pojazdem
- Rezystory do stosowania wewnątrz pojazdu
- Zamienniki rezystorów do pojazdów trakcyjnych starszego typu
Pobierz: Katalog Rezystory Hamowania Trakcyjne